سامانه بازاریابی فایل تک روم

جستجو پیشرفته بهترین فایل های ایرانی از سایتهای مختلف علمی

سامانه بازاریابی فایل تک روم

جستجو پیشرفته بهترین فایل های ایرانی از سایتهای مختلف علمی

مسیر یابی دو اصلی


لینک دریافت فایل خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  قابل ویرایش پرینت

تعداد صفحات: 33

 

مسیر یابی

مسیریابی معمولا پنج گام ا نجام گیرد که زیر شرح پردازیم :

گام اول :

شناسایی : نخستین کار ساخت یک مسیر شناخت نیاز ساخت که باشد نیاز بستگی برنامه دولت گسترش پیشرفت کشور دارد . سا خت هر راه اهن ، فرودگاه ، بندر ،‌اسکله گوشه کشور بافت منطقه دگرگون نماید . برنامه ریزان کشور بیان نیاز داده اولویت بندی ساخت راه باید الگویی پیروی نمایند . که موارد زیر بیانگر الگو باشد .

سیاست کشور زمینه همگن سازی کشور نواحی گوناگون .

سیاست کشور زمینه اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ،‌صنعتی ، کشاورزی نظامی .

سیاست کشور زمینه بکارگیری یک روش ترابری مناسب تکنولوژی روز .

چگونگی ترافیک حال اینده .

پراکندگی شبکه راه ساخته شده گسترش .

برنامه رشد صادرات واردات گسترش بنادر .

همانند هر پروژه صنعتی ، مسیریابی ساخت راه باید پایه یک نگرش باشد ، ساخت راه همانند یک سد ، یک پروژه ملی کشوری هر چه پروژه راه ازاد راه بزرگ بوده شهرهای زیادی بگذرد ، نگرش بینش برخورد طراحی گسترده تر گردد بعبارت دیگر طراحی یک ه دو پارامتر ،‌هزینه ساخت کلاس طرح ‌جایگاه طرح بیان کند . دو پارامتر باید مهندس طراح راه اغاز کار روشن باشد . پی بردن چگونگی دو پارامتر باید نگاهی اینده داشت که نمونه پس سپری شدن 20تا 30 سال ، طرح پاسخگوی نیاز روز خواهد پس مدت زمانی کاربرد بهره برداری ازاد راه دشواریهایی روبرو خواهد گشت .

در خصوص همچنین هر چه ترافیک بهتر بشناسیم توانیم راهی که طرح کنیم که پس گذشت 20 سال کار امد باشد ، هدف ساخت یک راه ازاد راه بهبود ترابری . بهبود اندازه بستگی چهار چوب اقتصاد جامعه دارد که همه کشورها یکسان نمی باشد . پس راهی که ساخته شود دیدگاه فنی باید برگیرنده موارد زیر باشد:

ساخت راه هزینه زیادی نداشته باشد .

ایمنی بهره بردار داشته باشد .

اسایش رفاه مردم فراهم کند .

محیط زیست بهبود داده خوشایند نماید.

مخارج بهره برداری نگهداری کمتر باشد .

از محدودیت ایین نامه فرم هندسی پیروی نماید.

راههایی که مهندسین طرح سازند بایستی اهداف بالا پوشش دهد. دیدگاه نوینی که امروزه انالیز اقتصادی ساخت راه هواداران زیادی یافته بررسی مخارج بهره بردار (راننده دیگر سرنشین ها) ‌هنگام پیمودن راه ازاد راه باشد .

گام دوم: برداشت مسیر

کار مسیریابی دردست داشتن پاره داده فنی اغاز گردد دسترسی داده نیازمند ابزار نقشه هستیم . که زیر روش کار نقشه چگونگی دستیابی داده‌ها بیان شده .

نقشه توپوگرافی ایران نقشه مقیاس 1:100000 1:25000 توسط سازمان نقشه برداری کشور تهیه شود . شناسایی بررسی مسیرها برداشت نخستین مسیر احداث نقشه ناهمواری زمین منحنی ترازهای m10 بکار گرفته شود ، یابیم پستی بلندی‌های زمین حالت کلی بین ابتدا انتهای مسیر چگونه روش کار نقشه زیر امده .

زمین نامناسب شناسایی کردند ( مانند : مرداب ، باتلاق ،‌صخره ، زمین سیل خیز بهمن خیز ) .

ازمایش منحنی تراز رابطه شیب طولی پیش بینی شده ( نواحی کوهستانی) پتاسیل مسیرها شناسایی شود .

شناسایی رودخانه ،‌نهرها ، دیگر فرورفتگی ، که نیاز ساخت پل دیگر ابنیه فنی باشد .

یافتن جنس زمین چگونگی خاک نزدیکی مسیرهای قابل بررسی .

پس انجام چهار مرحله بالا ،‌چکیده بررسی دیگر داده گرداوری شده کسانی که ناحیه خوب شناسند نقشه اورده بتواند مسیر دیدگاه فنی مهندسی سنجید.

گام سوم : مسیر بهینه :

همانطور که پیش گفته کار مسیر یابی پنج گام انجام گردد انچه که اینجا گفته ،‌گام یک ( شناسایی ) گام دو ( برداشت مسیر ) ،‌در ادامه خواهیم بین چند مسیر بهترین انرا برگزینیم که مسیر بهینه نامیم .

برای بررسی انتخاب مسیر بهینه بین مسیرهای نامزد ،‌موارد زیر مورد مقایسه قرار گیرند:

میزان سرمایه ساخته هر واریانت مسیر ( مسیر نامزد شده ) .

میزان هزینه نگهداری سالانه هر مسیر .

میزان یکدست بودن مسیرهای پیشنهادی ( نسبت مسیر مستقیم کل مسیر )

میزان هموار بودن مسیرهای پیشنهادی .

در مورد اول یکدیگر ارتباط باشند . هر چه مسیر ارزانتر باشد ، مخارج نگهداری مخارج بهره برداری زیادتر . منظور مخارج اولین سال بهره برداری مسیر کمتر سالهای بعد باروند صعودی بیشتر گردد گونه که پاره موارد مخارج نگهداری پس 20 سال ممکن برابر مخارج ساخت گردد .

مورد دیگر انتخاب مسیر بهینه مربوط فرم هندسی واریانت مسیر باشد . که منظور چند نمونه بررسی مسیر انتخاب شده توجه مطالبی که تاکنون گفته شده همچنین مطالبی که زیر امده شده انجام شود سپس پایان مسیر بهینه انتخاب نماییم .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.