سامانه بازاریابی فایل تک روم

جستجو پیشرفته بهترین فایل های ایرانی از سایتهای مختلف علمی

سامانه بازاریابی فایل تک روم

جستجو پیشرفته بهترین فایل های ایرانی از سایتهای مختلف علمی

مطالعه موردی راههای کاهش اظطراب رابطه برقرار کردن بین سواد اموز اموزشیار درمورد سواد اموز دو


لینک دریافت فایل خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  قابل ویرایش پرینت

تعداد صفحات: 12

 

سازمان اموزش پرورش خراسان رضوی

اداره اموزش پرورش نیشابور

نهضت سواد اموزی نیشابور

عنوان :

راههای رابطه برقرار کردن بین سواد اموز اموزشیارو کاهش اظطراب درمورد سواد اموز دوره مقدماتی روستای رو ح اباد شهرستان نیشابور

پژوهشگر :

فریده حصاری

اذر1386

فهرست:

توصیف تشخیص مسا له اقدام پروهی

بیان مسا له اهمیت ضرورت موضوع

سوالات اقدام پژوهی

اهداف پژوهش

گرداوری تحلیل اطلاعات تغییر وضعیت اقداما ت پیشنهادی

تعریف واژه اصطلاحات

راه حل پیشنهادی

نتایج بدست امده اقدام پژوهی مورد زهرا

منا بع ماخذ

به نام خداوند دانای راز                                     باشد ز تحقیق او نیاز

بشر روز شب سخت کوشش است                    دنبال تحقیق اموزش است

توصیف تشخیص مسا له اقدام پروهی

چکیده

اضطراب یکی پدیده بزرگ قرن بیستم بیست یکم بطوریکه اگر شدت یابد منجر کاهش عملکرد فرد شود عنوان یک اختلال مطرح گردد. تحقیق که بصورت مطالعه موردی یکی سواد اموزان دوره مقدماتی روستای روح اباد شهرستان نیشابورتوسط اینجانب فریده حصاری اموزشیار روستا صورت گرفته دقیقا مرتبط بحث اضطرب است. بطوریکه سواد اموز بنام زهرا دارای سنی بالای 25 سال ویزگی داشت . او 7 سالگی مثل بقیه بچه مدرسه ثبت نام کرده کلاس درس رفته اما دلیل رفتار معلم او دانش امو زان داشته ( کتک زدن بچه ) مدرسه فرار کرده هر چند مدت کمی کلاس رفته کتک نخورده ولی هر روز هراس داشته معلم اورا تنبیه کند لذا مدزسه فرار کرده . بعد فرار او مدرسه خانواده اش اورا مدرسه بردند ولی او باز فرار کرده زمان هنوز ترس هراس او وجود دارد . من وقتی متوجه شدم چنین فردی روستا وجود دارد تصمیم گرفتم اورا باسواد کنم .برای حل مشکل من : 1- چندین دفعه خانه انها رفتم ولی او متوجه شده من ثبت نام کلاس سواداموزی خانه انها روم خانه نمی ماند بیرون رفت . 2-با خانواده اش صحبت کردم گفتند فایده ندارد وجودد اینکه او بزرگ شده ولی هنوز درس مدرسه ترسد الان متوجه شما خواهید بیا ید خانه بیرون رفت من حدودا دو هفته دنبال زهرا بودم ملی متاسفانه موفق دیدن او صحبت او نمی شدم 3- تصمیم گرفتم موقعی زودتر خانه انها بروم زمانی صحرا اید من خانه انها باشم بالا خره موفق شدم زهرا ببینم او دیدن من خجالت کشید گفت شما چرا قدر اصرار دارید من کلاس بیایم من اصلا یاد نمی گیرم شما اذیت کنم لطفا بعد دنبال من نیایید ولی من چندین دفعه خانه انها رفتم او راهکار پیشنهاد کردم . 4- راهکار خانواده او توصیه کردم مخصوصا خواهرانش . 5-حتی دلیل صمیمیتی همسایه هایشان داشتند انها توصیه کردم . لطف خداوند زهرا کلاس ثبت نام کرد نه تنها هیچ ترس هراسی نداشت بلکه هر روز زودتر من کلاس امد پایان نمره عالی قبول .

بیان مسا له اهمیت ضرورت موضوع

اصولا اظطراب ترس وجود هر انسانی نهفته ولی زهرا دلیل خاطره بدی مدرسه دارد اظطراب مانند هیولایی هر موقع صحبت کلاس درس معلم شود سراغ او امده اورا ازار دهد طوریکه او کلا اعتماد نفس خود دست داده اصلا دوست ندارد باره چیزی بگوید بشنود . طوریکه زهرا گفت اگر کلاس امدم من سوال نکنی زیرا من نمی توانم جواب بدهم من مطالعه چندین کتاب مشورت مشاوران همکارانی سالها دراین عرصه مشغول فعالیت بودند راههکارهایی خود فرد خانواهاش پیشنهاد کردم ادامه تحقیق باشد .

هدف نوشتن تحقیق چرا بعضی مواقع ا نسا نها کارهای انجام دهند چنین فرزندان مارا تحت تاثیر خود قرار داده باعث بین بردن اعتماد نفس انان اظطراب وجود انان شود .تنبیه کاری نامطلوب مربیان تربیتی هرگز شیوه جلوگیری رفتار نامطلوب تنظیم مدیریت کلاس توصیه نمی کنند. اگرچه تجربه عمومی نشانگر اثار کوتاه مدت اما متخصصان امر نگران اثار جانبی هستند. زیرا: تنبیه ممکن بیش حد تعمیم یابد رفتار دیگر سواد اموزان تحت تاثیر قرار دهد؛ صورت تکرار، اثر خود دست بدهد؛ ایجاد احساس «درماندگی» ناتوانی سواد اموزان نماید.

اهداف پژوهش

هدف ا سا سی پژوهش:

1-    بررسی علل اضطراب یکی سواد اموزان دوره مقدماتی

2-    راههای کاهش اضطراب دانش اموز

3-    نقش اموزشیار کاهش اضطراب


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.